Autorizácia elektronických služieb finančnej správy

Na to, aby ste vedeli komunikovať s finančnou správou je potrebné vykonať autorizáciu elektronických služieb na subjekt, za ktorý žiadate komunikovať. Štandardne po vytvorení prístupu máte komunikáciu len pod svojím menom ako fyzická osoba.

V nasledujúcom návode vám ukážeme ako si pridať autorizáciu na vlastnú s.r.o. Jedinou podmienkou je byť zaregistrovaný na portáli finančnej správy.

Postup autorizácie elektronických služieb

1. krok

Prvým krokom je prihlásenie na portáli financnasprava.sk

1. krok - prihlásenie na finančnú správu
1. krok - prihlásenie na finančnú správu

2. krok

Zvolíte si možnosť eID. Alternatívou je aj KEP, čo je USB kľúčik, ktorý nesie Vaše podpisové údaje a je ho možné používať ako alternatívu k občianskemu preukazu

2. krok - registrácia cez OP s eID
2. krok - registrácia cez OP s eID

3. krok

  1. Je potrebné zvoliť typ preukazu. Slovenskí občania vyberajú občiansky preukaz, cudzinci pobytový preukaz, resp. preukaz inej krajiny.
3. krok - typ preukazu
3. krok - typ preukazu

4. krok

Následne si zvolíte Vaše meno (bez IČO). V prípade ak ste štatutárom v nejakej obchodnej spoločnosti, máte živnosť, prípadne zastupovania na iné subjekty, môžete mať v zozname viacero subjektov.

5. krok - výber subjektu
5. krok - výber subjektu

5. krok

Po prihlásení kliknete vpravo hore na vaše meno.

6. krok - výber užívateľa
6. krok - výber užívateľa

6. krok

Kliknete na žiadosť o autorizáciu.

6. krok - žiadosť o autorizáciu
6. krok - žiadosť o autorizáciu

7. krok

Následne na žiadosť o autorizáciu daňového subjektu.

7. krok - daňový subjekt
7. krok - daňový subjekt

8. krok

Vyplníte žiadosť o autorizáciu. Je potrebné vyplniť všetky červené polia. DIČ vypĺňať nemusíte. Po vyplnení kliknite na podpísať naľavo.

8. krok - vyplnenie žiadosti
8. krok - vyplnenie žiadosti

9. krok

Následne bude opätovne potrebné zadať BOK.

9. krok - prihlásenie
9. krok - prihlásenie

10. krok

Posledným krokom je odoslanie podpísaného podania.

10. krok - odoslanie žiadosti
10. krok - odoslanie žiadosti

11. krok

Nezabudnite si opísať číslo podania, ak by sa náhodou stratilo niekde v systéme a bolo by ho potrebné dohľadať manuálne.

11. krok - číslo podania
11. krok - číslo podania

V rámci účtovnej spoločnosti TaxWise vytvárame autorizácie na nás ako účtovnú spoločnosť. Naši klienti tak nemusia riešiť žiadne autorizácie z výnimkou prípadov ak by chceli našu prácu kontrolovať. V prípade, ak máte záujem o komplexné služby, vrátane zastupovania pred všetkými úradmi neváhajte vyplniť nezáväznú objednávku na poskytovanie účtovných, prípadne poradenských služieb.

Súvisiace články

Faktúra a fakturačné nástroje

Faktúra a fakturačné nástroje Za predpokladu, že neevidujete 100% tržieb prostredníctvom e-kasy/virtuálnej registračnej pokladnice (ORP/VRP) musíte vystavovať faktúry svojim zákazníkom. Aby ste vedeli aké sú povinné náležitosti faktúry, ako fungujú online fakturačné nástroje a či je možné faktúry robiť aj

prečítať

Fakturácia v rámci EÚ

Najčastejšia chyba, ktorej sa novozaložené firmy (prevažne neplatitelia DPH) dopúšťajú, je nesplnenie registračnej povinnosti pred prijatím služby od Google/Facebooku, resp. iných webových služieb., resp. neuvedenie IČ DPH na prijatej faktúre. Fakturácia v rámci EÚ však neznamená len prijatie služieb. Môže to

prečítať

Registrácia na portál finančnej správy

K získaniu prístupu na fyzickú osobu, resp. na Vašu spoločnosť je potrebné najskôr sa zaregistrovať. Následne tak budete vedieť vybavovať podania, resp. kontrolovať svojho účtovníka. Prinášame Vám prehľadný návod ako sa za 5 minút zaregistrovať. Na to, aby ste vôbec vedeli

prečítať

Zápis do obchodného registra

Zápis do obchodného registra  Vaša obchodná spoločnosť bola zapísaná do obchodného registra. Prinášame Vám niekoľko praktických rád a informácií, ktoré súvisia so zápisom obchodnej spoločnosti do obchodného registra. Výpis z obchodného registra (OR) Papierový výpis z OR je možné získať na ktorejkoľvek pošte

prečítať