Blog - Bright Ideas, s. r. o.

30clankov

30 článkov k založeniu s.r.o.

Našim cieľom je pomôcť klientom rozbehnúť úspešný biznis, nielen založiť spoločnosť. Základným predpokladom na úspešný štart podnikania je mať dostatok kvalitných, aktuálnych a hlavne spoľahlivých informácií. Len v tom prípade sa vyhnete častým chybám a zároveň budete vedieť...

SEO vs. PPC

SEO vs PPC

SEO vs PPC Pre začínajúcich podnikateľov, ktorí plánujú svoje služby či produkty predávať online, je zvolenie vhodnej stratégie obvykle dôležitým prvým krokom. Najčastejšie sa stretnete s dvomi trojpísmenkovými skratkami, za ktorými sa ukrývajú stratégie, s...

Co Si Mozno Dat Do Nakladov Spolocnosti

Čo si môžem dať do nákladov s.r.o

Náklady spoločnosti znižujú zisk a základ dane, z ktorého sa platí daň. Do nákladov spoločnosti je možné zahrnúť všetko čo súvisí s dosiahnutím, alebo udržaním zdaniteľných príjmov. Často sa nám stáva, že si klient chce...

Ako rozbehat Slovensko.sk a nainštalovať eID

Návod na inštaláciu čítačky eID a ovládačov

Na to aby ste vedeli využívať eID (občiansky preukaz s čipom), je potrebné aby ste si nainštalovali čítačku, ovládače k čítačke a softvér obsluhujúci zariadenie. Až následne môžete pristúpiť k samotnému podpisovaniu. Na čo je...

Elektronické Podpisovanie Dokumentov Blog

Elektronické podpisovanie dokumentov

V prípade ak potrebujete elektronicky podpísať dokumenty, v ktorých je potrebné identifikovať osobu, ktorá dokument podpisuje a zároveň aj čas, kedy sa daný dokument podpisuje (napríklad k založeniu s.r.o. online, alebo vykonaniu zmien v obchodnom registri),...

Založenie s.r.o. online - bez návštevy notára

Založenie s.r.o. online – bez návštevy notára

V spoločnosti Bright Ideas sa snažíme držať krok s vývojom informačných technológií. Elektronický podpis s časovou pečiatkou používame pri zakladaní našich ready-made spoločností a zároveň aj pri ich predaji už viac ako rok. Nemusíme tak chodiť k notárovi. Dokumenty si...

Čo by mala obsahovať ideálna webstránka

Čo by mala obsahovať ideálna webstránka

Či už sa rozhodnete používať webstránku len ako rozšírenú formu vizitky a prezentácie spoločnosti, alebo aktívne predávate prostredníctvom webu, existuje niekoľko základných pravidiel, ktoré by ste mali aplikovať aby ste z webstránky vedeli dostať maximum. Nastavené zbieranie...

Ako hľadať zákazníkov

Ako hľadať zákazníkov

Každý podnikateľ na otázku či by dokázal vyrábať viac tovarov, alebo poskytovať viac služieb odpovie – áno. Ak by aj bola okamžitá odpoveď záporná, z dlhodobého hľadiska je rast biznisu prirodzenou vecou a nakoniec bude odpoveď vždy...

Čo vyžadovať od svojho účtovníka

Čo ma spĺňať kvalitný účtovník

Účtovník nie je to len osoba, ktorá za vás plní povinnosti voči štátu, je zároveň predĺženou rukou konateľa. Mala by to byť aj osoba, ktorá vás upozorní, ak niečo robíte zle, prípadne proaktívne sa snaží...

Najčastejšie chyby v účtovníctve

Najčastejšie chyby v účtovníctve

V rámci účtovnej spoločnosti TaxWise sa chyby pri nových klientoch prakticky identicky opakujú. Tu je niekoľko z nich zoradené podľa výskytu. Nesplnená registračná povinnosť pri nákupe služieb V prípade ak nakupujete služby z EÚ (najčastejšie google a facebook reklama)...

Najcastejsie Chyby V Zaciatkoch Podnikania

Najčastejšie chyby v začiatkoch podnikania

Vždy keď robíme niečo prvý krát, dopúšťame sa väčších aj menších chýb. V prípade podnikania sa ale jedná väčšinou o naše peniaze a budúcnosť našej firmy. Preto by malo byť snahou podnikateľa tieto chyby minimalizovať....

Povinnosti platiteľa DPH

Povinnosti platiteľa DPH

Či už platiteľom DPH ste, alebo sa ním iba plánujete stať, je dôležité poznať povinnosti, ktoré Vám z tohto „statusu“ vyplývajú. Registračná povinnosť V prípade ak dosiahnete obrat 12 po sebe idúcich mesiacov vo výške viac ako...

Platiteľ alebo Neplatiteľ DPH

Platiteľ alebo neplatiteľ DPH?

Tak ako výber právnej formy (s.r.o. vs. szčo) aj výber platiteľa vs. neplatiteľa DPH je pre začiatok podnikania kľúčové. Rozdiel medzi oboma variantami podľa typu odberateľa môže byť až 40% na zisku v závislosti od...

Zamestnanec vs. Konateľ

Zamestnanec vs. Konateľ v s.r.o.

Ak konateľ po založení spoločnosti neurobí žiaden úkon t.j. nezamestná sa, nepodpíše dohodu o výkone funkcie konateľa, resp. nevypláca si inú formu odmeny, má status konateľa bez odmeny. V rámci spoločnosti môže konateľ figurovať nasledovnými...

4 spôsoby ako vyberať peniaze z s.r.o.

4 spôsoby ako vyberať peniaze z s.r.o.

Možnosti ako si vyplácať finančné prostriedky z s.r.o. Výber finančných prostriedkov z s.r.o. má na rozdiel o živnosti striktnejšie pravidlá. Možnosti ako si vyberať financie z s.r.o. je viacero. Prinášame Vám 4 najčastejšie spôsoby ako...

Účtovanie dokladov

Účtovanie dokladov

Často dostávame otázku prečo nevystavujeme faktúry za založenie spoločnosti na samotnú  spoločnosť, ale vystavujeme ich na konateľa spoločnosti. Keďže spoločnosť v čase úhrady zálohovej faktúry ešte neexistovala je možné vystaviť faktúru len na konateľa spoločnosti, resp....

Využívanie elektronických dokumentov pri podnikaní

Využívanie elektronických dokumentov pri podnikaní

Ponúkame Vám príklady efektívneho využitia elektronických služieb. Ušetríte si tak veľa času, ktorý môžete investovať do rozvoja podnikania. Zdravotná poisťovňa Pre registráciu v zdravotnej poisťovni je dôležité okrem vyplnenia prihlášky zamestnávateľa a  zamestnanca zaslať aj výpis...

otvorenie firmeneho uctu

Otvorenie firemného účtu v Tatra banke

Otvorenie firemného účtu v Tatra banke V rámci našej spolupráce s Tatra bankou ponúkame svojim klientom zaslanie výpisu z obchodného/živnostenského registra do banky a predschválenie podnikateľského účtu. Všetky potrebné dokumenty zašleme do Tatra banky na...

Fakturácia v rámci EÚ

Fakturácia v rámci EÚ

Najčastejšia chyba, ktorej sa novozaložené firmy (prevažne neplatitelia DPH) dopúšťajú, je nesplnenie registračnej povinnosti pred prijatím služby od Google/Facebooku, resp. iných webových služieb., resp. neuvedenie IČ DPH na prijatej faktúre. Fakturácia v rámci EÚ však neznamená...

Autorizácia elektronických služieb finančnej správy

Autorizácia elektronických služieb finančnej správy

Postup autorizácie elektronických služieb Na to, aby ste vedeli komunikovať s finančnou správou je potrebné vykonať autorizáciu elektronických služieb na subjekt, za ktorý žiadate komunikovať. Štandardne po vytvorení prístupu máte komunikáciu len pod svojím menom ako...

Registrácia na portáli finančnej správy

Registrácia na portál finančnej správy

K získaniu prístupu na fyzickú osobu, resp. na Vašu spoločnosť je potrebné najskôr sa zaregistrovať. Následne tak budete vedieť vybavovať podania, resp. kontrolovať svojho účtovníka. Prinášame Vám prehľadný návod ako sa za 5 minút zaregistrovať. Na...

Faktúra a fakturačné nástroje

Faktúra a fakturačné nástroje

Faktúra a fakturačné nástroje Za predpokladu, že neevidujete 100% tržieb prostredníctvom e-kasy/virtuálnej registračnej pokladnice (ORP/VRP) musíte vystavovať faktúry svojim zákazníkom. Aby ste vedeli aké sú povinné náležitosti faktúry, ako fungujú online fakturačné nástroje a či...