Autorizácia elektronických služieb finančnej správy
Postup autorizácie elektronických služieb
Na to, aby ste vedeli komunikovať s finančnou správou je potrebné vykonať autorizáciu elektronických služieb na subjekt, za ktorý žiadate komunikovať. Štandardne po vytvorení prístupu máte komunikáciu len pod svojím menom ako fyzická osoba.
V nasledujúcom návode vám ukážeme ako si pridať autorizáciu na vlastnú s.r.o. Jedinou podmienkou je byť zaregistrovaný na portáli finančnej správy.
2. krok
Zvolíte si možnosť eID. Alternatívou je aj KEP, čo je USB kľúčik, ktorý nesie Vaše podpisové údaje a je ho možné používať ako alternatívu k občianskemu preukazu
3. krok
- Je potrebné zvoliť typ preukazu. Slovenskí občania vyberajú občiansky preukaz, cudzinci pobytový preukaz, resp. preukaz inej krajiny.
4. krok
Následne si zvolíte Vaše meno (bez IČO). V prípade ak ste štatutárom v nejakej obchodnej spoločnosti, máte živnosť, prípadne zastupovania na iné subjekty, môžete mať v zozname viacero subjektov.
5. krok
Po prihlásení kliknete vpravo hore na vaše meno.
6. krok
Kliknete na žiadosť o autorizáciu.
7. krok
Následne na žiadosť o autorizáciu daňového subjektu.
8. krok
Vyplníte žiadosť o autorizáciu. Je potrebné vyplniť všetky červené polia. DIČ vypĺňať nemusíte. Po vyplnení kliknite na podpísať naľavo.
9. krok
Následne bude opätovne potrebné zadať BOK.
10. krok
Posledným krokom je odoslanie podpísaného podania.
11. krok
Nezabudnite si opísať číslo podania, ak by sa náhodou stratilo niekde v systéme a bolo by ho potrebné dohľadať manuálne.
V rámci účtovnej spoločnosti TaxWise vytvárame autorizácie na nás ako účtovnú spoločnosť. Naši klienti tak nemusia riešiť žiadne autorizácie z výnimkou prípadov ak by chceli našu prácu kontrolovať. V prípade, ak máte záujem o komplexné služby, vrátane zastupovania pred všetkými úradmi neváhajte vyplniť nezáväznú objednávku na poskytovanie účtovných služieb, prípadne poradenských služieb.